Toplantı odası yönetim yazılımı, aşağıdaki sistem gereksinimlerine ihtiyaç duyar. Kurulum öncesinde aşağıdaki hazırlıkların yapılması gerekmektedir.
Sunucu Özellikleri
Toplantı odası yönetim yazılımı, Windows tabanlı bir sunucuda veya IIS destekleyen bir Windows makinada çalışabilir. Minimum sistem gereksinimleri aşağıdaki gibi olmalıdır;
- 2 Core işlemci
- 2 GB Sistem belleği
- 40 GB Depolama
- Lokal ortamda statik IP adresine sahip olmalı
- Güvenlik yazılımından veya donanımından 80 portu erişime açık olmalı (80 portunu kullanmak istemiyorsanız, kullanmak istediğiniz alternatif porta izin vermeniz gerekmektedir.
Entegrasyon Gereksinimleri
Toplantı odası yönetim yazılımı MS Exchange, Office 365 veya Google Workspace gibi platformlara entegre olabilir. Entegrasyon sırasında aşağıdaki gereksinimlere ihtiyaç bulunmaktadır.
- Yazılımı kaç adet toplantı odasında kullanacaksanız mail sunucunuz üzerinden o kadar sayıda Room Mailbox (Kaynak) açmanız gerekmektedir.
- Oluşturulan Room Mailbox hesaplarının kullanıcı ID’ leri bir yere not edilmelidir. Çünkü entegrasyon aşamasında bu bilgilere ihtiyaç olacaktır (Örn, salon1@domain.com, salon2@domain.com … gibi)
- Mail sunucusu üzerinde bir adet normal bir user mailbox açılmalıdır. Açılan bu mailbox’ın kullanıcı adı ve şifresi bir yere not edilmeli. Şifresi asla değişmeyecek şekilde ayarlanmalıdır. Kullanıcı adı örneğin : service@domain.com gibi olabilir.
- Bu servis amaçlı açılan kullanıcı hesabı, daha önce açılan her bir room mailbox’ı delege edecek şekilde (psta kutusu temsilcisi) ayarlanmalı. Bunu, her bir room ‘un özelliklerine girerek yapabilirsiniz.