Toplantı Odası Yönetim Yazılımı ile ilgili sıkça sorulan sorular ve yanıtları
Aşağıdaki videoyu referans alarak yazılımı exchange sunucunuza entegre edebilirsiniz.
Aşağıdaki videoyu referans alarak yazılımı Google servislerine entegre edebilirsiniz.
Evet. Yazılım panelinde önceden oluşturulmuş şık tasarımlar bulunmaktadır. Bu tasarımları istediğiniz anda kolayca değiştirebilirsiniz. Bunun için aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz.
Evet sipariş verebilirsiniz. Bu özellik yazılım içinde ücretsiz bir özellik olarak gelir. Sadece kurgulamanız gerekmektedir. Bunun için aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz.
Evet, Toplantı odalarını Active Directory ile entegre edilerek odaların üzerinden her kullanıcı kendi takvimine oturum açarak dokunmatik panelden toplantı girişi yapabilir.
Ayrıca bir akıllı kart okuyucu (RF ID) kullanılarak el ile login olmak yerine, otomatik olarak login olma işlemi de uygulanabilir.
Bu işlemleri aşağıdaki videodan faydalanarak uygulayabilirsiniz.
Microsoft tabanlı mail sunucularında bu özellik devre dışı bırakılmış olabiliyor. Çözüm için mail sunucunuzda aşağıdaki komutları her room mailbox için uygulamanız gerekecek.
Komutu girerken “salon1@domain.com” yerine kendi room mailbox ID nizi girin. Ayrıca bu komutu her bir oda için uygulamak gerekebilir.
Bu durum tamamen mail sunucunuz üzerinden yapılan room mailbox yetkileri ile ilgilidir. Toplantı odası yönetim yazılımı Exchange üzerindeki ayarlara müdahale edemez, değiştiremez.
Room mailbox lara ait takvim ve yetki ayarlarını varsayılan olarak bırakmanızı öneririz. Eğer bir değişiklik yaptıysanız ve yetkilendirme kısmını çözmekte zorlanıyorsanız yeni bir room mailbox açarak yeni room mailbox’ın yetkilerine bakıp, sorun olan mailbox ile karşılaştırın.
Servis hesabına yetki verirken sadece temsilci (delegation) yetkisi verin tüm kullanıcıların room mailbox’ları yönetemesine izin vermeyin.
Ekranınız Loading uyarısı vererek kilitlenmiş gibi görünse de aslında bu aşamada sunucuya erişmeye çalışıyor. Ekran sunucuya erişemezse sürekli olarak bağlantı için denemeye devam eder. Bu işlem ilk ekran açılırken loading aşamasında yapılır.
Böyle bir durumla karşılaşırsanız aşağıdaki kontrolleri sağlayın;
- Ekranın ağ bağlantısı var mı? Aktif mi?
- Sunucu açık mı? IIS servisi çalışıyor mu?
- Sunucunun internet veya ağ bağlantısı var mı?
- Sunucu uyku moduna geçmiş olabilir mi?
- Ekran sunucu arası ağ iletişimi var mı? Her iki cihaz aynı network üzerinden haberleşmeli.
- Network sisteminde bazı portlar engelli veya kapalı olabilir mi? Toplantı yönetim yazılımı genellikle 80 portu üzerinden haberleşecek şekilde kurulur. Farklı bir porta kurum yapıldıysa bu porta izin vermek gerekebilir.
- Ekran üzerinden chrome tarayıcısını kullanarak yönetim yazılımına bağlanmaya deneyin. Bağlantı sorunu varsa yönetim panelinin oturum açma ekranına erişememeniz gerekir.
- Ekrandan sunucuya ping atabiliyor musunuz? Bağlantı testi için iyi bir yoldur.
Not: Eğer cihazınız açıldığında loading ekranıyla karşılaşıyorsanız bu durum genellikle ekran ile sunucu arasındaki haberleşme sorunundan kaynaklıdır. Çözüm için yukarıdaki maddeleri kontrol etmeniz önerilir.
Bu durum iki sebep yüzünden olabilir;
- Ekranın sunucu ile bağlantısı kopmuş olabilir. (Ağ sorunlar, wifi kopması vs.)
- Yönetim yazılımınızın lisans süresi dolmuş olabilir.
Panaroma, mevcut toplantı odalarının bir listesini göstermeye yarayan bir özelliktir. Panaroma yapmak istediğiniz ekran için de bir lisans almanız gerekmektedir.
Panaroma kurulumu için aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz
- Panoramadan da başka bir oda için toplantı açılabilir mi?
Hayır açılamaz, panorama sadece mevcut toplantıları tek bir ekranda görmek içindir..
- Panaroma ayarlarındaki “Direction” ne işe yarar?
Çok katli veya farklı lokasyonlu organizasyonlarda (genelde otellerde) kullanılan bir özelliktir. Bina içindeki odaların konumunu panaroma ekranında göstermeye yarar. Örneğin toplantı odasının 3.katta veya panaroma ekranına göre sağda, solda gibi bilgileri göstermeye yarar.
- Descripton yani açıklama kısmı panaroma ekranında gösterilebilir mi?
Gösterilemez. Bu açıklama kısmı sadece toplantı odalarında gösterilebilir. Örneğin odada Projeksiyon, akıllı tahta, çay kahve servisi var gibi.
Edilemez. Sadece Auto restart seçeneği açılırsa her gece 23:59 saatinde tüm cihazlara otomatik olarak restart komutu gönderilir.
AutoRestart, açık olduğu taktirde tüm cihazlara her gece 23:59 saatinde otomatik olarak yeniden başlatma komutu gönderen bir özelliktir.
Bu özellik aktif edildiğinde komut, tüm cihazlara gönderilir ayrı ayrı cihaz bazlı restart gönderilemez.
Bu özellik iiyama marka ekranlarda çalışmaz. Eğer toplantı odalarında iiyama markalı dokunmatik ekranlarınız varsa sunucu üzerinden açma kapama komutu zamanlayamazsınız.
iiyama ekranların her sabah / akşam belirli saatlerde otomatik açılıp kapatılmasını istiyorsanız;
- Android ekranınızın masaüstüne geçiş yapın
- MultifonctionClock uygulamasını çalıştırın
- Açılış kapanış yapılacak günleri seçin
- Add Time butonuna tıklayarak açılış ve kapanış saatlerini belirleyin.
Not: Eğer cihazın hiç açılmasını istemediğiniz bir gün/günler varsa (örneğin cumartesi, pazar veya cumartesi ve pazar) o günlerin tiklerini kaldırın
Özel tasarım sekmesinden yeni bir özel tasarım yaratarak video eklemesi yapsanız bile Android tabanlı ekranlarda video oynatımı desteklenmez. Bu özellik gelecekte eklenebilir fakat mevcut durumda Android ekranlarda toplantı olmadığı zamanlarda video oynatma veya direk video oynatma gibi bir özellik bulunmamaktadır.
Ekranlarda Powerpoint, office dosya formatları ve PDF oynatılamaz.
Evet. İsterseniz alt kısımda bulunan sistem barı gizleyebilirsiniz. Fakat bu işlemi yaptığınızda ayarlar, masaüstüne geçme gibi işlemleri yapmak için cihazın arka kısmında bulunan HOME tuşunu kullanmanız gerekecek. Arka kısımdaki HOME tuşuna erişemiyorsanız cihaza bir usb kablosuz klavye / mouse takmak kontrol sağlyamak için işe yarayabilir.
Buna rağmen yine de Android sistem barı gizlemek istiyorsanız aşağıdaki talimatları uygulayabilirsiniz.
- Masaüstüne geçiş yaparak Setting(ayarlar) butonunu tıklayın
- Sayfayı aşağıya doğru kaydırın ve Accessibility (Erişilebilirlik) menüsünü bulun ardından üzerine tıklayın
- Accessibility içerisinde sayfayı aşağıya kaydırıp Hide System Bar (Sistem bar gizle) düğmesini bulun ve aktif hale getirin
Bu işlem sonucunda sistem bar artık gizlenmiş olacaktır. Tekrar yazılımı çalıştırmak için cihazın arkasından HOME tuşuna basın ve masaüstüne geçiş yaparak, Meetplat uygulamasını çalıştırın.