Toplantı Odası Otomasyon Sistemi Nedir?
Toplantı odası otomasyon sistemi, toplantı odasının işlevlerinin kullanımını kolaylaştıran sistemlerdir. Bu tip bir sistem, toplantı odasında bulunan ekipmanların ve aygıtların tek bir noktadan kullanılmasına olanak sağlar. Örneğin, bir toplantı odasın da bulunan otomasyon sistemi, toplantı odasında bulunan ekranları, projektörleri, ses sistemlerini, ışık sistemlerini ve ısıtma/soğutma sistemlerini bir tablet, akıllı telefon veya ürüne ait dokunmatik panel ile yönetilmesini sağlar. Bu sayede, toplantı odası kullanıcıları, toplantı odasının tüm işlevlerini daha kolay ve verimli bir şekilde kullanabilirler.
Toplantı Odaları Otomasyon Sistemleri Kullanım Alanları Nelerdir?
Otomasyon cihazları, ürünlerinizi yönetebilmesi için kullandığınız ekipmanların yönetilebilir olması gerekir. Otomasyon cihazları sistemlerinizi IP, RS232 ve IR üzerinden komutlar göndererek yönetilmesini sağlar. Otomasyon sistemlerini ev, iş yeri, toplantı odaları, konferans salonları gibi alanlarda kullanılabilir. Aynı ortamda farklı bölgelerde bulunan sistemlerinizi tek bir noktadan yönetmenize olanak sağlar.
Toplantı Odaları Otomasyon Sistemi Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?
Otomasyon ürünleri, yönetilen cihazları wifi üzerinden kontrol etmenizi sağlar. İnternetin ürünlerin kontrolünde aksaklık olmaması için hızlı olması önemlidir. İnternetin hızlı olması da tek başına yeterli olmayacaktır, kullanılan diğer network cihazlarının da (Router, Access Point vb.) hızlı ve kaliteli olması gerekir.
Otomasyon merkez ünitelerinin üzerinde bulunan port sayıları farklılık gösterir. Otomasyon ana ünitesini seçerken yöneteceğiniz cihazların adeti ve hangi portlar üzerinden yönetildiğine göre seçim yapılmalıdır. Ürünlerinizi yönettiğiniz sırada aksaklık yaşamamanız otomasyon merkez ünitesinin kalitesi ile doğru orantılıdır. Günümüzde Extron, Crestron, AMX, Control4 gibi işlemcileri hızlı ürünlerin tercih edilmesi toplantılarda sorunlar çıkmasını minimum seviyeye inmesinde rol oynar.